O alta față a Brașovului

O alta față a Brașovului – călătorii în țară

De curând am fost în Brașov datorita premiului câștigat la Superblog și oferit de Travelminit. M-am cazat la o pensiune cu dichis La Maisonette, despre care voi scrie mai multe pe celalalt blog al meu. Cu aceasta ocazie am descoperit și o alta față a Brașovului.

Despre faptul ca este printre cele mai vizitate orașe din tara, în 2017 a ieșit chiar cel mai cautat de către straini, știati cu toții. Despre Biserica Neagră, ca este cel mai mare edificiu de cult în stil gotic din sud-estul Europei și adăpostește cel mai mare clopot de bronz din România (6 tone), e posibil sa știți mulți. Despre Piața Sfatului, Tampa, Cetatea Râșnov, Castelul Bran și alte locuri faine din Județul Brașov sigur ați aflat cu toții, dacă l-ați vizitat sau ați citit.

O alta față a Brașovului – nebunia parcărilor

Dar nebunia parcărilor ați descoperit-o doar dacă ați venit cu mașina. Este o alta față a Brașovului, despre care e posibil sa aflați pur întâmplător, asa cum am aflat și noi.

Parcările sunt în mare parte cu plata, dar și la 2.8-5 Ron pe ora, sunt supraaglomerate. Acesta este și motivul pentru care, de fiecare data când ne-am încumetat sa plecam, la întoarcere am făcut aproape o ora sa găsim un loc de parcare. O ora pe ceas dând ture cu mașina e chiar mult și enervant, cu toată frumusețea orașului. Plus ca are și el orele sale de vârf, nu o fi un adevărat furnicar ca Bucureștiul, dar nici glonț nu mergi dintr-un capăt în celălalt.

Partea cea mai neplăcută in nebunia parcărilor este cea a bagajelor – 4 adulți și un copil mic adunând un troller, un rucsac și alte 2 valize destul de mari. Știu, vi se pare în exces, dar când ai copil mic, care nu suporta băbetica, vrea sa mănânce singur, întotdeauna e loc și de mai rău. Și totuși, noroc ca e început de vară 🙂

Extrapoland, cumva nebunia parcărilor reduce Brașovul dintr-un loc altfel, deosebit, cu „aer vestic” la un loc „pur romanesc”. Pe înțelesul tuturor, pur romanesc se referă la infrastructura rutiera, care este sub orice critica, fiind codașii Uniunii Europene la aceasta categorie. Sa mai zicem ca de 30 ani încoace am construit doar 600 de km? Nu mai zicem, ca divagam.

O alta față a Brașovului – oameni relaxati

Exista și legea compensației, iar în Brașov funcționează de minune. Stresului indus de nebunia parcărilor ii asociem un aer curat, de munte și mai ales oameni relaxați. M-am dus în timpul săptămânii, nu în weekend și este incredibil de reconfortant sa vezi de dimineață până seara ca terasele din Piața Sfatului sunt pline cu oameni ce zambesc, discuta despre lucruri mari și mici și se simt bine Împreună.

Poate parea chiar ciudat, dar nu am văzut sau am văzut foarte rar pe cineva cu telefonul sau tableta în mână. Aici se lasă loc discuțiilor, schimbului de priviri și dacă te pasionează, poți fi „stalker” real, nu virtual ca pe rețelele de socializare.

Eu am făcut asta și ghici ce, am descoperit o poveste de viata foarte mișto. Doi oameni frumoși la suflet, care s-au chinuit 3 ani și fără sa fie „pretențioși”, obținusera de 3 săptămâni, custodia unei fetite tare drăgălașe, în vârstă de un anișor.

Erau deopotrivă bucuroși și speriați, căci nu știau la ce sa se aștepte, cât este de departe copilul de standardul de vârstă. Sunt convinsa ca se vor descurca, răbdarea de care au dat dovada în lupta cu autoritățile romane în procesul de adopție și dragostea care li se citea pe chip sunt mai mult decât suficiente.

O alta față a Brașovului – maeștrii cofetari și ai gelateriei

Am cautat, dar nu am găsit pe internet un top al orașelor cu cele mai multe gelaterii și cofetarii la un loc. As pune pariu ca Brașovul ar fi în top. La fiecare pas găsești o tentație dulce, iar la înghețată stau cel mai bine. De la Emma Dolce la EISkalt, afacerea locala de familie cu înghețată din bere sau din coliva, de la binecunoscuta BettyIce la businesses-ul cu vânzări de 4 milioane de euro pe an (Emilia Cremeria), ai o diversitate de gusturi și culori incredibila. Oricât de pretențios ai fi și oricâte diete ai urma, e imposibil sa nu guști măcar una. Eu am savurat 4 cupe ieri de la Emma Dolce și m-am simțit răsfățată, as zice chiar ca in Rai, dar nu știu dacă acolo e cu înghețate sau nu.

Cam acestea au fost impresiile mele, sper ca v-am oferit și o alta față a Brașovului mai puțin stiuta sau alte perspective.

Citește și: De ce nu mai prefera romanii vacanțele pe litoralul romanesc

Aspecte mai puțin plăcute vor exista întotdeauna, dar dacă alegem sa vedem partea frumoasa a lucrurilor, ne vom simți mai bine și ne vom bucura mai mult de ce avem în prezent.

Comentarii

14 comentarii la „O alta față a Brașovului – călătorii în țară”
  1. elvira spune:

Frumos oras, imi place. Cu masina n-am intrat in oras, chiar cand am stat la aceasta pensiune, am mers cu transport public. Aflasem ca e o problema cu parcarea.

2. Florina spune:

Brasovul e superb, e orasul in care locuiesc in prezent dupa mai bine de 3 decenii in aglomeratul Bucuresti, insa iti pot confirma ca da, are si el orele lui de varf si in ultimii ani s-au tot construit blocuri, deci… asta e. Insa peisajul si faptul ca vezi muntii de oriunde te-ai uita, e de vis. Traficul nu se compara cu disperarea din Bucuresti. Sub nicio formă. Sa dea Dumnezeu sa ramana asa.

3. Am ajuns și eu tot pentru prima dată tot anul acesta, pe la sfârșitul iernii în Brașov. Superb oraș, îmi doresc să descopăr și mai mult. Sper ca la iarnă să revin.

4. abisurile spune:

Îmi place! E orașul meu natal. E o mare problema cu parcările. Trebuie sa știi care pe unde. Data viitoare când ajungi, da de veste!

5. andreea spune:

Așadar, nu pot spune nimic despre această locație, Brașov, eu sunt din Brașov, îți dai seama pentru mine este spectaculos…dar pot spune despre articolul tău că este foarte bine încadrat că și descriere..felicitări

6. illusion spune:

Brașovul e unul din orașele mele preferate. Îl iubesc așa cum e cu bune și lucruri mai puțin bune (cum sunt parcările care da, îți dau bătăi de cap).

7. duduiamagda spune:

Felicitări pentru premiu! Brașov e unul dintre orașele mele preferate. Ador cum se întâlnește muntele cu urbanul. Dacă tot ai adus vorba de cofetării, știu una cu produse foarte bune în apropierea Bisericii Negre. Cred că se numește La Vatra Ardealului. Poate că prăjiturile nu sunt prea aspectuoase, însă sunt foarte bune!

1. Țin minte pentru data viitoare 🙂

Apreciază

8. ii trec prin gara cand ajung spre Bucuresti, dar nu mi-am facut vreme sa cobor.
    Cred ca e cazul sa ma razgandesc. 🙂

9. Adriana Ivan spune:

Ne place mult Brașovul. Am plănuit și anul acesta o vizită scurtă acolo.

10. Trebuie sa incerc inghetata aia cu coliva! AhaHha :)))))

Apreciat de 1 persoană

1. :))) mie mi a părut rău că nu am luat.